Hjælp til nyt medlem

I Maribo skakklub er du altid velkommen.

Hvad enten du er nybegynder eller øvet, kan du kigge ind på klubaftener (stort set alle onsdage fra kl. 19.00) og få en snak eller måske spille lidt skak. Du skal ikke medbringe noget, idet vi har det fornødne materiale.

Du binder dig ikke til noget det første stykke tid.
Vi har spillere på stort set alle niveauer, fra begynder til mester spiller,
så det skal ikke afholde dig fra at møde op.

Vi har klubhus på Spejdervænget 4 i Maribo. Der er indkørsel til parkeringsplads fra Søndre Boulevard (mellem nr. 59 og nr. 61).

Til alle skakinteresserede børn og unge og deres forældre !

Vi ved fra henvendelser, at der er en del børn og unge på Lolland, som gerne vil spille skak.

Vi ved også at det kan være svært, at starte alene i en skakklub som nybegynder, da dem som har spillet der bare nogle få år, som regel er noget stærkere.
Derfor har vi i Maribo Skakklub en afdeling for juniorer og eventuelle andre nybegyndere. Afdelingen ledes af Kristian Bruun Bjørn, men også andre af vores trofaste spillere er parate til at hjælpe.

De vil sammen lærer en masse skak, både nybegyndere og lidt øvede.

Junior- og seniortræningen er om onsdagen fra kl. 17:00 til kl. 18:00.

Det er kombineret junior- og seniortræning (rating under 1500).

Leder: Kristian Bruun Bjørn Telefon 2015 8309

bruun.bjoern@gmail.com

Og hvad koster det så? Ikke noget den første måned eller to.

Hvis interessen fortsat er der, skal man selvfølgelig være medlem af klubben. Skak er en ret billig sport, da den ikke kræver noget dyrt udstyr. Vores kontingent for juniorer (under 20 år) er 600 kr. om året inkl. medlemskab af Dansk Skak Union.

Desuden har Lolland Kommune en politik, som gør, at økonomien ikke må være en hindring for børns deltagelse i fritidsaktiviteter, så hvis det skulle være et problem, så sig det til mig.

Willst du Schach spielen?
Für weitere Information wenden Sie sich bitte an

Finn Fjeldhøj +45 20197937

Feel like playing Chess?
For further information contact

Finn Fjeldhøj +45 20197937

Skak skole

Den Dovne Skak Nørd

Sølv springeren

Opgave 1-4  Opgave 5-8  Opgave 9-12

Bronze springeren

Opgave 1-4  Opgave 5-8  Opgave 9-12

Videoer af Morten Jensen - Præstø

Lad Curt hjælpe og bemærk at Curt er med C.
C = Centrum
U = Udvikling
R = Rokade
T = Tålmodighed

T kan også stå for ti = Flyt normalt ikke samme brik 2 gange i løbet af de første 10 træk.